Reklamation och retur

Välkommen till returhanteringen. Här guidar vi dig hur du går tillväga för att göra en retur så snabbt och smidigt som möjligt. Följ instruktionerna nedan.

ÅNGERRÄTT / ÖPPET KÖP

Du som konsument (gäller ej företag) har rätt till ångerrätt inom 14 dagar från det att du har mottagit produkten. För att detta ska gälla så ska produkten vara i oskadat skick, oanvänd och i originalförpackning. Klistra eller tejpa inget på originalförpackningen. Du får självklart försiktigt prova produkten (gäller ej plomberade & hygienprodukter). Vid bruten plombering, inkluderas den ej av ångerrätten. Det är du som konsument som står för returfraktkostnaden.

Hur du skickar tillbaka returen bestämmer du själv. Det går bra att du skickar returen som ett vanligt brev med frimärken eller skicka returen spårbart. Om du vill skicka returen spårbart måste du skicka den direkt till oss då vi inte hämtar ut försändelser från ombud. Du kan köpa en förbetald & spårbar returfraktsedel här.

Behöver du hjälp & vägledning med hur du ska skicka tillbaka returen? Gå till ditt närmaste postombud och fråga om hjälp. Om du ändå skickar till postombud kommer paketet att returneras till dig automatiskt efter 7 dagar.

REKLAMATION

Om du har mottagit en trasig produkt, kontakta oss vi och ange ordernummer samt en utförlig orsak till reklamationen. Om reklamationen är godkänd, så ersätter vi dig med en ny produkt och skickar en fri returfraktsedel, så du kan returnera den defekta produkten kostnadsfritt.

Du ska även fylla i och skriva ut följande retursedel, som ska fyllas i och skrivas ut samt bifogas med returen. Har du inte tillgång till skrivare? Skriv då med ett papper och en penna.

Om du har mottagit en fellevererad produkt, kontakta oss via kontaktformuläret, ange ordernummer och vad som blivit fel. Bifoga gärna en bild på den fellevererade produkten, så vi kan säkerställa vem som råkat göra fel.

ÄR DET MÖJLIGT ATT BYTA EN PRODUKT? 

Det går tyvärr inte att direkt byta en produkt. Istället är du välkommen att lägga en ny beställning och returnera produkten du mottagit. Observera att du har 30 dagar på dig att göra detta från den dag du fick din beställning.

ÅTERBETALNING

Väljer du att få pengarna tillbaka för din retur/reklamation så återbetalas pengarna till det bankkonto som användes vid beställningstidpunkten inom 3–5 arbetsdagar av Klarna efter att returen är hanterad.

Har du valt att betala med faktura ber vi dig logga in på app.klarna.com och förlänga förfallodatumet för att ge oss tid att hantera returen/reklamationen.

Har du ytterligare frågor om betalning & återbetalning? Vänligen kontakta Klarnas kundtjänst.

OUTLÖSTA PAKET / FELANGIVEN ADRESS

Vi förbehåller oss rätten att debitera en kostnad på 189 kr inklusive moms på outlösta paket. Denna kostnad debiteras för att täcka PG Security´s administrations- och leveransavgifter. Din försändelse ligger kvar på postombudet i fjorton (14) dagar innan den returneras tillbaka till oss. OBS! Om du ångrar ditt köp och vill returnera produkten / produkterna, måste du först hämta ut paketet på postombudet och därefter följa våra returinstruktioner, som du hittar på denna sida. Outlösta paket omfattas inte av ångerrätten. Om vi får tillbaka försändelsen p.g.a. Okänd adress eller att du är avflyttad så debiterar vi 189 kr för att täcka returfrakt & hanteringskostnader. 

SKICKA DIN RETUR

->Fyll i & skriv ut retursedeln<- (Har du inte tillgång till en skrivare går det bra att skriva på ett papper) Lägg den sedan i paketet tillsammans med produkten och skicka till följande adress:

PG Security AB Lyckselevägen 134 KV 162 67 Vällingby

OBS! Hanteringstiden för inkomna returer är ca 1–2 veckor!

JavaScript seem to be disabled in your browser.

You must have JavaScript enabled in your browser to utilize the functionality of this website.